Saturday, April 27, 2013

PRU 13: Isu #6 - Dimana Kedudukan Kaum India di mata BN

Pada PRU 13, UMNO/BARISAN NASIONAL cuba meraih undi daripada pengundi India untuk meraih kemenangan. UMNO menawarkan untuk memberi jaminan keselamatan dan melayan kaum India sama rata tanpa ada diskriminasi.

Zulkifli Nordin merupakan Naib President Perkasa,sekutu rapat UMNO bertanding di Shah Alam. Beliau di lihat 'kebal' undang-undang apabila seringkali mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman tetapi tidak di kenakan sebarang tindakan.  



Cina dan India adalah kaum pendatang HARAM ! Tidak berhak untuk sekolah kebangsaan dan bahasa sendiri
- Zulkifli Nordin - 




Zulkifli berkata, kenapa orang Hindu tidak meletakkan patung tuhan-tuhan mereka di depan rumah mereka supaya banjir tidak melanda rumah mereka.
 
 Ini antara video  Zulkifli Nordin yang menghina Agama Hindu




Dalam sebuah negara berbilang kaum seperti Malaysia ini dan dikala Perdana Menteri memperkenalkan konsep 1Malaysia makanya tindakan Zulkifli Nordin ini dilihat sesuatu yang tidak masuk dek akal. Tambahan pula beliau adalah seorang peguam terkenal dan pernah menjadi pemimpin politik di negara ini.
 
Kugan ditahan di Kajang pada 15 Januari lalu berhubung kes kecurian kereta..

Kematiannya telah mencetuskan bantahan awam menyebabkan keluarganya menangguhkan pengkebumiannya untuk melakukan bedah siasat kedua. Kematian beliau di kaitkan dengan kekejaman polis terhadap tahanan dalam penjara dan juga diskriminasi kepada kaum India. Dalam kes ini polis di sifatkan sebagai penjenayah berlesen,penjenayah yang menjaga penjenayah
 
Kematian A Kugan diklasifikasi kes bunuh

Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail hari ini mengklasifikasikan kes kematian Kugan Ananthan dalam tahanan polis, sebagai kes bunuh.
Jadi, timbul persoalan kepada rakyat Malaysia, dimana martabat kaum India di mata BN yang telah memerintah Malaysia lebih setengah abad? Mereka dihina oleh calon BN, didiskriminasi dan dianiaya. Inikah slogan 1Malaysia dilaungkan oleh BN?

Ini Kalilah, kita UBAH Malaysia!

- PAKATAN HARAPAN RAKYAT - 




No comments:

Post a Comment